برداشت اول واکنش تند پسر کارگردان انیمیشن Snow White نسبت به بازسازی آن - برداشت اول

تغییرات گسترده بازسازی Snow White نسبت به منبع اصلی حتی صدای پسر کارگردان نسخه انیمیشن کلاسیک آن را نیز در آورده است.

تبلیغات

کمپانی دیزنی در طی سال‌های اخیر به طرز عجیبی تغییرات احمقانه و مبتذلی را در بازسازی انیمیشن‌های کلاسیک خود اعمال کرده که انتقادات شدیدی را برانیگخته است. از آوردن بازیگری سیاه پوست برای ایفای نقش شخصیت اصلی فیلم The Little Mermaid (پری دریایی کوچولو) گرفته تا تازه‌ترین بازسازی آن‌ها به نام Snow White (سفید برفی) که از همان روز نخست با حواشی مختلفی همراه بوده است.

در حالی که انتخاب ریچل زگلر برای ایفای نقش سفید برفی چندان باب میل مخاطبین نبوده اما اظهارات اخیر او با واکنش‌های بسیاری تندی همراه بوده است. او فاش کرده که برخلاف انیمیشن کلاسیک سال ۱۹۳۷ که یک شاهزاده برای نجات سفید برفی وارد داستان می‌شود، در بازسازی جدید شاهد چنین داستان عاشقانه‌ای نخواهیم بود؛ زیرا سفید برفی برای نجات پیدا کردن نیازی به شاهزاده نداشته و او به عنوان یک قهرمان، به تنهایی باید مسیر خودشناسی و نجات را طی نماید. این بازیگر ۲۲ ساله حتی اعلام کرده که شاهزاده در اصل یک شکارچی و تعقیب‌کننده بوده و نه کسی که از روی عشق و علاقه، به سفید برفی نزدیک می‌شود.

چنین سخنانی نه تنها با واکنش‌های بسیاری منفی در شبکه‌های مجازی روبرو بوده است، بلکه به تازگی حتی صدای فرزند دیوید هند، کارگردان انیمیشن سال ۱۹۳۷ را نیز در آورده و نسبت به سیاست‌های اخیر کمپانی دیزنی در قبال آثار نوستالژی‌ای واکنش نشان داده است. او نیز که به مانند پدرش از نام دیوید برخوردار می‌باشد، در جریان مصاحبه با خبرگزاری تلگراف اعلام کرده که:

کاری که آن‌ها مشغول انجامش هستند، کاملاً متفاوت با اثر اصلی بوده و من مخالف چنین رویه‌ای هستم. می‌دانم که پدرم و حتی خود شخص والت دیزنی نیز با چنین رویه‌ای مخالف خواهند بود. با کلیت چنین دیدگاهی مخالف کامل هستم.

دیوید هند ادامه می‌دهد که باعث شرمساری است که کمپانی دیزنی چنین رفتار و سیاستی را نسبت به ایده‌ای انجام می‌دهد که قبلاً مورد مقبولیت مخاطبین قرار گرفته بوده است و چنین تغییرات و سیاستی کاملاً افراطی می‌باشد. او اعلام می‌کند آن‌ها داستان را تغییر می‌دهند، شخصیت‌ها را زیر و رو می‌کنند و چیزهای جدیدی را خلق می‌کنند که به عنوان بیننده‌ هیچ علاقه‌ای به تماشای آن ندارد.

راحت بگویم، بازسازی‌های اخیر آن‌ها توهین آمیز بوده است و هیچ احترامی برای ساخته پدرم و میراث والت دیزنی قائل نیستند. گمان می‌کنم که تن آن‌ها در قبر نسبت به چنین واقعه‌ای به لرزه خواهد افتاد.

عدم پایبندی به اصول و خواسته طرفداران همیشه نتیجه معکوسی را در پی داشته است. همان گونه که فیلم ۲۵۰ میلیون دلاری The Little Mermaid به سبب سیاست‌های مبتذل کمپانی دیزنی با فروش ناامید کننده ۵۶۷ میلیون دلار به کار خود پایان داد و ضرر و و زیان‌های مالی بسیاری را برای آن‌ها به همراه داشت، بازسازی جدید آن‌ها به نام Snow White که برای اکران در تاریخ ۲۲ مارس ۲۰۲۴ (۳ فروردین ۱۴۰۳) برنامه ریزی شده است نیز با بایکوت طرفداران نسخه کلاسیک مواجه خواهد شد.

منبع: مووی‌وب

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 18 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 26 سپتامبر 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.