برداشت اول نقدها و نمرات فیلم Oppenheimer - برداشت اول

فیلم Oppenheimer جدیدترین ساخته کریستوفر نولان است که توانسته نقدهای بسیار خوبی را از منتقدان دریافت کند.

تبلیغات

فیلم اوپنهایمر (Oppenheimer) همانطور که از نامش پیدا است، اثری بیوگرافی درباره زندگی رابرت جی اوپنهایمر یا پدر بمب اتم است که کیلین مورفی نقش وی را به تصویر می‌کشد. نویسندگی و کارگردانی این اثر را نیز کریستوفر نولان انجام داده و بازیگران برجسته دیگری همچون مت دیمون،‌ امیلی بلانت و رابرت داونی جونیور در آن حضور دارند.

منتقدان بر این باور هستند که فیلم «اوپنهایمر» یکی دیگر از دستاوردهای برجسته و درخشان کریستوفر نولان به شمار می‌رود که از نقش‌آفرینی پر انرژی، درخشان و برجسته کیلین مورفی و همچنین جلوه‌های خیره‌کننده بهره برده است.

تاکنون ۱۴۶ نقد برای فیلم «اوپنهایمر» در وب سایت راتن تومیتوز منتشر شده که امتیاز ۹۲ درصد را برای آن به همراه داشته است. در وب سایت متاکریتیک نیز امتیاز ۹۰ از صد دیده می‌شود که بر اساس ۵۲ نقد منتشر شده برای آن در این وب سایت است. در ادامه نظر برخی از منتقدان برتر جهانی درباره این اثر را مشاهده می‌کنید.

نظر منتقدان درباره فیلم Oppenheimer

  • راتن تومیتوز | ۱۴۶ نقد – امتیاز ۹۲ درصد
  • متاکریتیک ‌| ۵۲ نقد – امتیاز ۹۰ از صد
فیلم Oppenheimer
فیلم Oppenheimer

«۱۰۰/۱۰۰ The Hollywood Reporter | منتقد: دیوید رونی»

فیلم «اوپنهایمر» یک رویداد سینمایی بزرگ، جدی و شجاعانه است و از آن دسته آثاری است که استودیوها امروزه به سراغ آن نمی‌روند. این اثر به طور کامل توانسته تضادهای یک فرد نابغه را به تصویر بکشد، کسی که مردی عمیقا مشکل‌دار است و این در حالی است که میراث او با دوگانگی خود او نسبت به دستاوردهایش پیچیده شده است.

«۱۰۰/۱۰۰ RogerEbert | منتقد: مت زولر سایتز»

فیلم «اوپنهایمر» بار دیگر از قدرت کلوز‌آپ از چهره افراد استفاده کرده، آن هم در حالی که این افراد درگیر کشف هویت خود هستند و اینکه چطور با تصمیمات خودشان روی دیگران چه تأثیری گذاشته‌اند.

«۱۰۰/۱۰۰ IGN | منتقد: سیدهنت ادلاکها»

فیلم «اوپنهایمر» ساخته کریستوفر نولان یک بیوگرافی تمام عیار است که با آثار قبلی این ژانر تفاوت دارد و هم حیرت‌‎انگیز و هم وحشتناک به نظر می‌رسد.

«۱۰۰/۱۰۰ Empire | منتقد: دن جولین»

فیلم «اوپنهایمر» یک مطالعه کاراکتر استادانه و خوش ساخت از کریستوفر نولان است، کارگردانی که در سطح کاملا جدیدی قرار دارد. این فیلمی نیست که فقط آن را تماشا کنید، بلکه باید به آن فکر نیز بکنید.

«۱۰۰/۱۰۰ Collider | منتقد: راس بونیم»

فیلم «اوپنهایمر» نه تنها برای کریستوفر نولان بلکه برای تمام دست اندرکاران دستاوردی بزرگ به شمار می‌رود. این یک اثر سینمایی است که باعث می‌شود شما از هر جنبه فیلم‌سازی قدردانی کنید؛ به هم رسیدن همه موارد در این اثر نیز واقعا شگفت‌انگیز است و شما را به وجد می‌آورد.

«۹۰/۱۰۰ Screen Rant | منتقد: گریم گاتمن»

فیلم «اوپنهایمر» پرتره‌ای ویرانگر از غرور انسان در مواجه با تغییر است که برخی از هولناک‌ترین و خیره‌کننده‌ترین صحنه‌ها در کارنامه هنری کریستوفر نولان را درون خودش جای داده است.

«۸۰/۱۰۰ The Independent | منتقد: کلاریس لافری»

کیلین مورفی در فیلم «اوپنهایمر» و در هر صحنه از آن درخشان بوده اما در این میان، این رابرت داونی جونیور بوده که واقعا برجسته و خیره‌کننده بوده است.

«۸۰/۱۰۰ Polygon | منتقد: اولی ولش»

کریستوفر نولان کاری می‌کند که همه بیننده‌ها منظور او در فیلم «اوپنهایمر» را درک کنند و سکانس پایانی نیز به خوبی این کار را انجام می‌دهد. اما قبل از آن، شبکه‌ای از جاه‌طلبی، سازش، رویاها، سیاست، حسادت و الهام‌بخش بودن یا در یک کلام انسانیت را شکل می‌دهد و ثابت می‌کند که انسان مخوف‌ترین ماشین است.

«۷۵/۱۰۰ IndieWire | منتقد: دیوید ارلیچ»

همانند فیلم پرستیژ (The Prestige) و فیلم میان ستاره‌ای (Interstellar)، فیلم «اوپنهایمر» نیز درباره موجودی احساسی بودن در میان دنیایی وابسته به ریاضیات است. تفاوت این اثر نسبت به آثار قبلی نیز در مقیاس تراژدی و انسانیت آن است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 17 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 30 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.